2012. október 2., kedd

Kung fu és Piri

No ez csak azoknak szól, akik valaha gyakoroltak Shaolin kung fut.

Tegnap végre eljutottam a szent helyre:) Méghozzá bringával!!! Úristen mekkora öröm  és élvezet újra Pirin ülni!! Igaz persze még gyakorolni kell, hogy jobbra  nagyívben, balra kisívben kanyarodunk, mert ez így egyelőre életveszélyes előadás, amit nyomok itt.

Szóval elmentem a szomszédos egyetemre. Megszámoltam 30-an voltunk. Plusz az edző.
Graham Tinsley az új edzőm neve és első pillantásra is már szimpatikus volt. (Ő nem Toni captain, mert Toni egy lány és azért captain, mert az edző után neki van a legmagasabb fokozata).

Szóval 30 zöldfülű, akik közül 23-24 totál kezdő és kb. 6-7 volt régi arc, nekik komoly egyenruhájuk volt, tudás szerinti övvel. Sárga lehet a kezdő, aztán volt egy zöld öv is. Az edző fekete öves. Naná, mi más. Szóval eleinte elég gyanús volt az egész. És még a cipőm is le kellett venni, mondván, hogy a terembe nem lehet bemenni cipőben és zokniban. Pedig direkt Feivue cipőt húztam. Mást nem is tudnék, csak ezt hoztam ki  magammal sportolási szándékból...De nyugtázva láttam, hogy az új edzőm is ugyanolyan csodálatos fekete feivue-ban közelít.:)  Megjegyzem szőke és kékszemű, arcán rezzenéstelen nyugalom, akárcsak szeretett Andrisunknak. Aztán egy kis asztalkára, mint valami oltárra kitette mestere képét és egy szöveget a kung fu harcos erényeiről angolul és kínaiul is. Hát akkor már öröm és boldogság járta át a szívem. Majd mesélt nekünk a csikungról, nem sokat, nehogy a sok kezdő megijedjen, csináltunk pár légzést, bemelegítettünk, nyújtottunk, nagyon szakszerűen (ezt a gyógytornász énem nyugtázta..) és in medias res bele is vágtunk, tanultunk pár páros technikát. Eleinte egy kb. 19 éves angyalarcú kislánnyal kerültem párba és habár ezer éve nem kellett egy ütést sem kivédenem, azért a régi reflexek csak bejöttek. Szegény kislány, nem csodálkoznék, ha nem jönne többet...Szóval ejnye bejnye vissza kell fognom magam. Aztán egy fekete srácot kaptam, aki azért már nagyobb darabnak tűnt, de mivel ő is kezdő volt, az első párostechnika gyakrolása után megkaptam, hogy 'huu de gyors vagy'. O mi sem elégíti ki jobban az ego hiúságát, mint vakok között félszeműnek lenni, hiszen ebben az esetben ő a király(nő). :)
Aztán a végén elkeztünk tanulni egy formát. No melyiket? Aki kitalálja nyer egy ecetes chipszet...Aki meg megmondja hogy kell helyesen írni, az elnyerte a tiszteletem és hódolatom....Szóval wu bu quen. 11 éve nem csináltam és eleinte nem is ismertem fel, csak gyanús volt, hogy én ezt mintha ismerném. Természetesen egy kicsit másképp csinálják, de csak árnyalatnyi a különbség. Azért a 'magyar' szebb, mert szebbek az átvezetések. JA és azért sem ismertem fel, mert az elején itt van egy plusz mozdulat is.
Aztán a végén megint csak nyújtottunk, megint csak nagyon pontosan és szakszerűen.
Szóval igen klassz volt az egész. Bár egy csepp nem sok, annyi izzadság sem gördült le a homlokomon még is nagyon jó érzés, hogy rátaláltam erre a helyre. Habár 2 órás volt az edzés, annyit magyaráztak és mutatták az újoncoknak (mint pl. én is), hogy mit kell csinálni, hogy effektíve nem sokat mozogtunk.
És néha mennek pénteken kocsmázni edzés után. :) Az első ilyen alkalom most pénteken lesz, amiről sajna én most lemaradok, de megnyugtattak, hogy lesz még ilyen, mert hogy ez nem csak egy sport club, hanem social club is. És ami még viccesebb, havi tagdíj 10 font, amiért 8 edzésen vehetünk részt.
Na persze én vagyok a legöregebb. Mindenki egyetemista, kivéve engem. Én csak úgy belógtam:). Na jó, az edző ránézésre idősebb nálam.  Még annyit tudok róla, hogy szingapúri shaolin kolostorban tanult és hogy nős, a felesége ügyvéd. És hogy a fekete öv a legmagasabb fok itt.
Öszintén szólva kicsit félénk vagyok ám még. Bár többször is tett fel nekünk kérdéseket a mester:) nem nagyon szóltam és még edzés után sem mentem oda nagyoskodni, hogy én már 2001ben tanultam ezt...Rémfér a gyakorlás, mindig van mit javítani és van hova tökéletesedni. És én itt most épp új életet kezdtem, miért ne kezdjem a Shaolint is újra. Mert hogy teljes nevén Shaolin Nam pai chuan, amibe belebotlottam. És megígérték, hogy majd lesz gyorsabb és lesznek fegyverek is. És az edző a párduc formában a legjobb. Hogy miért ezt kedveli? Nos erre igen érdekes volt a válasza, amit totál nem gondoltam volna róla... 'Mert a párduc kedvtelésből öl' majd elmosolyodott...


Itt egy link, arról, hogy hova is járok:
http://www.brunelkungfu.co.uk/category/photos/

2 megjegyzés:

  1. Na én pont a hétvégén néztem a Wu bu quan-t a you tube-on, hogy újra megtanulom (nekem is 11 éve volt ugyebár).
    Itt elég jól nyomja a bácsi:

    http://www.youtube.com/watch?v=aUQsrTWyk54

    VálaszTörlés