2013. február 6., szerda

Borough market and other goodies

Ez volt aztán a hosszúranyúló szombat. Ami mondhatni már pénteken elkezdődött.
Nehezen szokom meg a távolságokat it Londonban. Főleg ha az egyik végéból a másikba utazom.
Uxbridge East Croydon 2 és fél óra...Ami a múltkori 3 órához képest rekordnak számít...De valahogy már fel sem tűnik az órák múlása. A kis üveg víz, svéd nyelvlecke és ipod olyan alaptartozékai a táskámnak mint az oyster card meg a lakáskulcs.
Hihetetlen a beépített GPSem, ugyanis dacára nnak, hogy egyszer voltam eddig Timinél, kapásból vissza is találtam. Az este érdekessége az utazáson (mind időben és térben) túl az volt, hogy sikerült skype-olni Evelynnel Lakewoodban. Így egyszerre két legyet láthatott egész hajnali fél 4ig, amikor is fellőttem a pizsit, mondván nekem programom van.

Újra meg kellett állapítanom, hogy Croydon sokkal menőbb, mint Uxbridge, pedig ez is kint messze, de a vonat olyan gyorsan suhan a Victoriáról ,hogy szinte időm sincs elővenni a könyvet. Aztán szombaton meg egyből mehetek vonattal a London bridgehez, kb. 20 perc és oda is ért a vonat. Csodálatos!
Természetesen tivábra is turistának érzem magam és a vonatról leszállva vadul kattingatni kezdtem a gépem, amikor is valami vágányúrszerűség odajött, hozzám udvariasan megérdeklődni, hogy mégis miért fotózom én a vágányokat, mikor az nem annyira szabályszerű, de végül megkaptam az engedélyt, mondván hülye turista vagyok Magyaroszágról.
A pályaudvar teteje üveg volt és ahogy felemeltem a fejem totál ledöbbentem. Ott magasodott felettem London legmagasabb épülete The Shard. A dolog érdekessége csak az, hoyg pont egy pár napja mutatták a híradóban, hoyg igen végre elkészült.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Shard
Én sosem voltam egy nagy felhőkarcolópárti, de valahogy ez most teljesen lenyűgözött. Döbbenetes élmény volt eltörpülni az árnyékában.
Aztán Dórával elindultunk Borough Marketra. http://www.boroughmarket.org.uk/
MOndhatjuk, hogy csak kaja van itt. De milyen! Gyakorlatilag egyfolytában ingerleve volt a nyálelválsztásom a látvány által. Mielőtt azonban megvettük volna a sajtjainkat a világ legjobb sajtboltjában, még kikukkantottunk a Temzepartra is a napsütésben.
Visszafelé beugrottunk Vinopoliszba, ami egy olyna hely, hogy ha szerted a bort akkor mindneképp meg kell látogatni. Vettünk is ott egy igen jófajtát.
http://vinopolis.co.uk/
Azon kívül, hogy a személyzet rettentően kedves volt (ami azért is fordult elő, mert Dóra régen itt dolgozott és mindneki nagyon kedvelte őt), az érdekesség az, hoyg a borkóstolást nem emberek prezentálják, hanem hanem gépek. Nos nem vagyok benne egészen biztos, hogy ez így jó e. Én kifejezetten élveztem Villányban, amikor odajött a borosgazda és magyarázot ezt azt a boráról. Lévén akusztikus memóriám fejlettebb, könnyebb úgy megjegyezenem dolgokat.
Na de attól még a borok kiválóak.
És ha a világ legjobb sajtait szeretnéd megkóstolni, akkor Neal's yard-ját ajánlanám:
http://www.nealsyarddairy.co.uk/shops_borough.html
Vegyél még paradicsomot, fokhagymát, zellert meg kenyeret avgy ami épp megtetszik a piacon és aztán már roboghatsz is haza, hogy egy kis gasztronómiai orgazmusban részesülj.
Mi a robogást hajón tettük meg. Egész vicces módon egyszer át kellett szállnunk egy másik hajóra North Greenwich nél de így legalább láttam a Cable cart, amit nem rég húztak át a Temze fölött és majd jólviszem oda Johnnyt egyszer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Emirates_Air_Line_(cable_car)

Dóra lakása fantsztikus. A Temze partján van és bár elég távol van a citytól, mégis látni Londont a nappaliból. És a naplemente...Hát az valami elképesztően mesés volt. Miközben Dóra elkészítette a sajttálat, minden egyéb jósággal, mint oliva, angol paradicsom (és volt íze!), vörös bor, csak beszéltünk beszéltünk,   a nap meg lement közben. És alig bírtam megállni, hogy ne csináljak 2 percenként egy fényképet.
Végezetül kaptam még egy vodka martinit oliva bogyóval és aztán elindultunk Shepard's Bushhoz, pezsgőzni. Amit tudni kell még, hogy Uxbridge Észak-Nyugat London legutolsó metrómegállója Dóra viszont Dél-Kelet London legutlosó metromegallójánál lakik. És egyszerűen hihetetelen távolságok vannak itt. Simán elutazgat az ember 2 és fél 3 órát, hogy odaérjen valahova. Mi 8 körül indultunk és "már" 10-re oda is értünk Shepards Bush-hoz, ami csak egy órára van Uxbridge-tól busszal...
Miután elfogyasztottunk 3 üveg darabonként 80 fontos pezsgőt elindultunk utunkon. Ki ki hova. Én Angelbe, ahol már várt rám Davi, hogy végre újra betegyem a lábam a Slimelightba. 9 és fél éve voltam itt először és ezidáig utoljára. Azt mondhatom, hogy rendesen megváltozott minden. Vagy lehet nem is igazán emlékszem mi volt itt. A 8 fontos belépő után kellemes meglepetés volt, hogy az eddigi legolcsóbb pub árakon dolgoztak itt. 2,5 font egy dobozos cider.
És ha jól emlékszem akkor legalább 3 terem volt nyitva. Egy az oldschool darkoknak, egy industrial egy meg amolyan dark elektro vagy hogy is mondják az ilyet. Nekem folyamatos eltévedhetnékem volt, amit nem is értek. A népek kedvesek voltak, a zene kitűnő és ez egy olyan hely, ami nem zár be reggel 3kor, mint a többi. Mi reggel 7kor jöttünk el, de a két felső szinten még ment a mulatság.
Aztán egy kellemes brunch a totál üres Sohoban, majd további borozgatás után egy házibuliban a Green Parknál délután 1kor el is indultam hazafelé. Azt hiszem inkább nem részletezem a hazautam és a maradék vasárnapot, nincs nagyon mit.
A lányeg, hogy az eddigi egyik (ha nem számítom, amikor Johnny erre jár) legjobb hétvégém volt ez Londonban, ami nem jött volna létre Timi, Dóra és Davi nálkül. Köszi nektek!

















































































































































































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése